Na obsah stránky

ENDE

Praha 11

Oficiální internetové stránky Městské části Praha 11
Zvětšit písmo: A A A
Vyhledávání
 

Opatov jih

Rozloha: 42,89 ha
Počet bytů: 3 691
Současný deficit dopravy v klidu v řeš. území: 2 863 míst
Deficit po vybudování všech navrhovaných úprav: 2 225 míst

Vymezení území a charakteristika stavu

Celek se nachází při jižním okraji JM I. V severní části je vymezen jižní hranicí území Bulváru, v západní části valem podél dálnice, jižní část je určena ochranným pásmem VVN a východní hranice je dána ulicí Novomeského.

Ulicemi Ke Kateřinkám a Bohúňovou je komunikačně provázán s celkem Opatov sever. Od východně položeného celku Háje jih je oddělen pásem parkově upravené zeleně, která propojuje Centrální park s Milíčovským lesem.

Severní část celku bude ovlivněna budoucími dostavbami a úpravami stávajících objektů v území Bulváru. Na jihu se celek dostává do pohledového kontaktu s architektonicky a urbanisticky odlišně řešeným sídlištěm Kateřinky.

Východní a západní částí celku procházejí dvě relativně výrazné ulice - Ke Kateřinkám a Bohúňova. V území je možno rozlišit tři nestejné části. V obou krajních částech je soustředěna převážně obytná zástavba, ve střední části je volnější prostor, ve kterém jsou umístěny objekty občanské vybavenosti a městský park s výrazně modelovaným terénem a již hodnotnými skupinami stromů. Tato část je lemována na severu řadou bodových obytných objektů.

Vyšší objekty jsou soustředěny při ulici Opatovské a v západní a východní části celku. V jižní části, směrem ke Kateřinkám, převažuje nižší hladina zástavby.

Bytový objekt v Tererově ulici č.p. 1355-1356 je jedním z prvních, kde proběhla regenerace ve větším rozsahu. V parteru objektu jsou umístěny ordinace lékařů a prodejny.

U bývalých objektů jeslí a MŠ v Chomutovické ulici byla zakreslena dostavba podle projektu rekonstrukce.

Koncept regulace

Živějšími ulicemi, na které se váže vybavenost, jsou ulice Ke Kateřinkám a Bohúňova. V návaznosti na hlavní uliční kostru jsou navrženy dílčí dostavby objektů vybavenosti.

V centrální části bude posílen význam plochy kvalitní zeleně s charakterem veřejného parku. Bude zde náročnější úprava dětských hřišť, odpočivných ploch i hlavní cesty - promenády v jeho severní části.

Charakter kultivovaného veřejného prostranství by měly získat předprostory škol a kulturního domu Opatov.

U jednotlivých skupin budou jasněji vymezeny poloveřejné prostory, upraveny hlavní a vedlejší vstupy do objektů, vymezeny předzahrádky, regenerována vybraná dětská hřiště.

Je nutná úprava objektů technického a občanského vybavení, především v pohledově exponovaných polohách, např. severní fasáda nákupního střediska a klubu v ulici Ke Kateřinkám, objekt na Bulváru podél severních fasád bytových domů v Modletické ulici a pod.

Podél jižního a západního okraje celku budou ponechány plochy zeleně s nově vybavenými a upravenými hřišti a protihlukový val podél dálnice. Ten bude využit jako součást vycházkové cesty podél jižního okraje celku s cennými výhledy do volné krajiny. Při jeho severní části, v místě velkého asfaltového hřiště, jsou v návrhu ÚPnZ centra JM - Bulváru navrženy velkokapacitní garáže s vjezdem přímo z Opatovské ulice. Tato studie je doporučuje řešit jako polozapuštěné, na povrchu s travnatou plochou a menšími hřišti.

Problémy s průjezdností ulic a obsluhou bytových domů budou řešeny např. jednosměrným propojením ulice Modletické a ulice Tererovy, (které je podél parku navrženo ve formě zklidněné obytné ulice s možností parkování pouze na začátku a na konci této komunikace), a dále propojením ulic Tererovy a Bohúňovy.

Kvůli lepší průjezdnosti a tím i bezpečnosti je navržen alternativní výjezd z ulice Ke škole do ulice Ke Kateřinkám, opět ve formě zklidněné obytné ulice bez možnosti zastavení (tzv. sjízdný chodník). Dopravní napojení podzemních garáží, které jsou umístěny ve valu je třeba zvážit v souvislosti s úpravou křižovatky Opatovské a Hrnčířské ulice.

Podzemní garáže jsou navrženy pod některými hřišti, zvláště tam, kde je k tomu i vhodná terénní konfigurace, a dále pod některými parkovišti.

Schemata

  1. Funkční a prostorová regulaceFunkční a prostorová regulace - schema, obrázek se otevře v novém okněFunkční a prostorová regulace - legenda, obrázek se otevře v novém okně
  2. Schema rozdělení celku do skupin
    Schema rozdělení celku do skupin - schema, obrázek se otevře v novém okněSchema rozdělení celku do skupin - legenda, obrázek se otevře v novém okně
  3. Schema dopravy
    Schema dopravy - schema, obrázek se otevře v novém okněSchema dopravy - legenda, obrázek se otevře v novém okně
  4. Trojrozměrné schema
    Trojrozměrné schema, obrázek se otevře v novém okně

Návrhový výkres

Situace - návrh, obrázek se otevře v novém okněSituace - legenda, obrázek se otevře v novém okně

Ilustrační obrázky

Skica 1, obrázek se otevře v novém okněSkica 2, obrázek se otevře v novém okněSkica 3, obrázek se otevře v novém okně

24.11.2005 12:20:08 | přečteno 6377x | Ing. Petra Vlášková

Navigace

 
load