Městská část Praha 11 spustila 8. dubna online přepis občanské linky, který osobám s postižením sluchu či seniorům usnadní komunikaci s úřadem a získávání informací. Služba je poskytována zcela zdarma.
Jestli je v současné mimořádné situaci koronavirové pandemie něco opravdu důležité, tak informovanost obyvatel: o přijatých opatřeních, doporučeních i dalším vývoji boje s dalším šířením nákazy. Městská část Praha 11 se proto rozhodla rozšířit své služby a zpřístupnit osobám s poruchami sluchu občanskou linku, která na tel. 800 104 300 slouží k poskytování širokého spektra informací občanům. Nová, zcela bezplatná online služba spočívá v simultánním, doslovném přepisu mluvené řeči a je určena hlavně lidem, kteří jsou nedoslýchaví a zároveň schopní komunikovat v českém jazyce.
„Osoby se sluchovým postižením nechtějí používat nějakou redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně doslovně vědět, co jim druhá strana hovoru říká. Velmi početnou skupinou, která tuto službu efektivně využije, jsou také senioři, kteří mnohdy mívají věkem získanou nedoslýchavost, případě také cizinci, kteří češtinu ovládají jen částečně," vysvětlil Ing. Zdeněk Bumbálek, zakladatel společnosti Transkript Online s.r.o., jež uvedenou službu poskytuje.
Sky Opatov – nové vedení MČ Praha 11 nesouhlasí se zástavbou na louce u polikliniky Opatovská
Úřad městské části Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415
tel: 267 902 111
O-linka
800 104 300
obcanskalinka@praha11.cz
Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku