Linka 125 v ohrožení?

Autobusová linka 125 jezdí mezi Jižním Městem a Smíchovem od října 2010. "Tato linka se okamžitě stala nejoblíbenějším a nejrychlejším spojem mezi naším osmdesátitisícovým Jižním Městem a Smíchovem. Nikdy před tím jste se z Hájů na Smíchovské nádraží za dvacet dvě minuty nedostali," říká starosta jedenácté městské části Dalibor Mlejnský.

Lidé cestující mezi Jižním Městem a Prahou 5 už nemusí jezdit přes centrum. Ulevilo se tím také tramvajím v Ječné ulici a přestupním stanicím metra v centru včetně nejvytíženějšího úseku metra C mezi Pankrácí a I. P. Pavlova. Pro velký zájem se na této lince od jejího spuštění již dvakrát posilovaly spoje, od října 2011 ve všední dny byly nasazeny také kloubové autobusy. "Nyní jsem se dozvěděl z monitoringu, že redakce MF DNES získala návrh změn MHD, které Pražany v letošním roce čekají. Město se chystá šetřit. S tím se nedá než souhlasit. Jen mám obavy, aby právě plánované změny na lince 125 nebyly kontraproduktivní a pro naše obyvatele Jižního Města nekomfortní. Aby se v tomto kontextu změny nestaly medvědí službou pro cestující," vyjadřuje svoje obavy starosta Mlejnský.

Podle nových plánů by se linka 125 měla protáhnout přes Petrovice až na Skalku. Pojede tak v trase linky 271, která by se měla zrušit. Prodloužení na Skalku by znamenalo, že by linka jela po Průmyslové ulici a v častých kolonách by mohla nabírat zpoždění. "Přesto že jsem s dětmi na jarních prázdninách, okamžitě jsem volal panu Procházkovi, pověřenému řízením organizace ROPID, abych si tuto informaci potvrdil. Ujistil mě, že i po plánovaných změnách by tato linka měla splňovat všechny parametry jako doposud. Budu tyto změny sledovat i nadále a pokusím se udělat maximum pro to, aby cestování pro naše obyvatele z Jižního Města i nadále bylo co nejkomfortnější a nejrychlejší," říká na závěr starosta Dalibor Mlejnský.

V Praze dne 10. 2. 2012
Andrea Wolfová

ikona souboruTisková zpráva

Podrobné informace o lince 125 najdete také na Wikipedii.

Vytvořeno 10.2.2012 11:37:29 | přečteno 3052x | Petr Kefurt
load