Informační pracoviště Kontakt v měsíci dubnu zaznamenalo nárůst dotazů zejména u seniorů v oblasti směn bytů a to větší za menší. Dále pak o umístění do domovů seniorů a krátkodobé pobyty a odlehčovací služby. „O tyto informace mělo zájem přes 37 procent lidí ve věku nad šedesát let,“ popisoval radní pro sociální oblast Jiří Janeček, do jehož kompetence spadá Centrum sociálních služeb Praha, které pracoviště Kontakt provozuje.
V měsíci dubnu se obrátilo na zaměstnance Kontaktu o informace v sociální oblasti přes 230 klientů. „Zodpovězeno jim bylo téměř 600 dotazů,“ doplnil radní Janeček. Kromě seniorů se často dotazovali i handicapovaní lidé, kteří se zajímali o sociální služby. „V souvislosti s tím byla znovuotevřena specializovaná Poradna pro neslyšící,“ připomněl radní Janeček s tím, že je otevřena vždy v pondělí od 14:00 do 17:00 hodin a v pátek od 8:30 do 12:00 hodin. Poradnu využívalo pravidelně kolem 30 klientů měsíčně. Využívali převážně možnost tlumočení do znakového jazyka na různých úřadech a institucích. „Do budoucna proto plánujeme rozšíření její provozní doby,“ dodal Janeček.
K dispozici jsou na pracovišti Kontakt i adresáře služeb pro osoby se zdravotním postižením a připravován je také aktualizovaný adresář sociálně zdravotních služeb pro seniory, který by měl být k dispozici klientům ještě v letošním roce.
Úřad městské části Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415
tel: 267 902 111
O-linka
800 104 300
obcanskalinka@praha11.cz
Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku