Na obsah stránky

ENDE
 

Reakce na změny v městské hromadné dopravě

IMGP0002 (2)
V den celostátního termínu změn jízdních řádu, tedy od 14. prosince, dojde k významné úpravě tratí i časových intervalů v síti autobusových linek pražské hromadné dopravy, která se dotkne i Jižního Města. Změny, které přichystala společnost Ropid - organizátor pražské integrované dopravy se nebudou týkat pouze autobusů. Hlavním důvodem těchto změn by mělo být zpřehlednění a zjednodušení linek MHD, omezení zpoždění a zlepšení dopravního spojení obcí a měst na jihovýchod od Prahy.
  • „Obávám se ale, že tato možná v počátku dobrá myšlenka by mohla mít negativní dopad pro obyvatele Jižního Města,“ říká starosta jedenácté městské části Dalibor Mlejnský.
  • Změny naplánované na půlku prosince se Jižního Města dotknou přesměrováním příměstských linek ze směru Kostelec nad Černými lesy a Říčan ke stanici metra Háje, které dosud končily u Depa Hostivař (na lince metra A).
  • Na Hájích budou nově ukončeny příměstské linky 381, 382, 383 a 387. K těmto změnám údajně dochází proto, že příměstské autobusy na Kutnohorské nabírají velké zpoždění. „Už tento krok se nám zdá nešťastný. Háje nebyly konstruovány na takovou zátěž autobusy, chybějí zde i nástupní zastávky a na rozdíl od Hostivaře u nás zatím chybí možnost přestupu na tramvajové linky. Nedokážu si představit, jak v ranní špičce bude vypadat stanice metra Háje,“ dodává starosta Mlejnský.
  • A to je teprve začátek. Největší změny v autobusové dopravě se chystají na jaro. Některé linky mohou zaniknout úplně, jiné se radikálně změnit.
  • „Nechci se o chystaných změnách dozvídat až z tisku a proto budu iniciovat schůzky ve všech zúčastněných institucích, které ovlivňují plánování pražské hromadné dopravy. Dopravní výbor hlavního města Prahy, zástupce Ropidu i Dopravního podniku,“ říká Mlejnský. „Je třeba předložit jasnou koncepci podloženou kvalitními průzkumy. Chybí mi dlouhodobé plánování. Mám ale i konkrétní návrhy na vyhrazování jízdních pruhů pro MHD v lokalitě naší městské části, kde bychom rádi maximálně preferovali hromadnou dopravu. Udělám vše pro to, aby se plánované změny co nejméně dotkly obyvatel Jižního Města a jejich cestování hromadnou dopravou,“ dodává Mlejnský.
  • Nezbývá nám než doufat, že v Praze bude politická vůle hromadnou dopravu účinně preferovat tak, aby dobře sloužila jejím obyvatelům.



7.12.2008 21:58:37 | přečteno 1794x | Dana Foučková

Navigace

 
load