Na obsah stránky

ENDE
 

Komentář k článku na portálu „Pod lupou“ - Čí zájmy hájí úřad? k výstavbě obytného soub

Reakce odboru dopravy na zavádějící článek týkající se výstavy obytného celku Milíčov

Jak je již z minulosti odboru dopravy známo, v lokalitě Milíčov měly stát rodinné domy. I přes negativní stanoviska odboru dopravy bylo Magistrátu hl.m.Prahy a společnosti Skanska ze strany městské části vyhověno na výstavbu „panelákového sídliště“. Během řady let došlo k enormnímu zahuštění zástavby daného území a tudíž i k obrovskému nároku na dopravu, se kterým původní záměr nepočítal. Odbor dopravy ve svých požadavcích musel na tuto situaci reagovat, proto požadoval prověřit propustnost stávající křižovatky Opatovská x Novomeského. Budoucí zástavba je mimo docházkovou vzdálenost a po zkušenostech s obdobnými sídlišti (Kulatý Chodovec, Na Pahorku), kde není zajištěna MHD, odbor dopravy doporučil Městské části, aby trvala na zajištění MHD do nově budované zástavby. Pokud se totiž tato situace podcení, je to předmětem trvalých stížností obyvatel nových bytů. Odbor dopravy v žádném případě nepřispívá ke zdržení vybudování obytného souboru Milíčov, která je mnohým trnem v oku, o jejímž vzniku se již dlouho jedná a která není v souladu s územním plánem. Nakonec na to doplatí občané zde nyní bydlící.

Žádnou podmínkou odbor dopravy nikdy nepodmiňoval vybudování světelné křižovatky. Odbor dopravy pouze s ohledem na enormní zvětšení obytného souboru Milíčov požadoval prokázání průjezdnosti kruhové křižovatky Opatovská x Novomeského a posouzení zda její současný stav je vyhovující. Na základě předložení výsledků kapacitního posouzení malé okružní křižovatky Opatovská x U modré školy x Novomeského o její nevhodnosti byla požadována realizace světelně signalizačního zařízení.

Co se týká vlastní ulice Opatovské, jedná se o komunikaci I. třídy, která je ve správě a majetku hl.m. Prahy. Městská část pro případné úpravy na ulici Opatovské dává pouze požadavky a náměty jako každá jiná právnická a fyzická osoba. Počátkem 90. let Městská část s ohledem na zvyšující se dopravu a zvyšování úrazovosti i smrtelných úrazů požádala město o vybudování světelných křižovatek na ulici Opatovské. Přes materiál, který zpracovalo ÚDI a v němž doporučuje po celé délce ulice Opatovské světelně signalizační zařízení na všech křižovatkách této komunikace, nebyla do investic hlavního města zahrnuta ani jedna křižovatka s tímto zařízením. Protože situace v bezpečnosti byla nadále kritická a s ohledem na programové prohlášení zastupitelstva a Rady Městské části, kde byla požadována bezpečnost ulice Opatovské, byl řešením pověřen ÚDI. Současně byly z prostředků Městské části a soukromých investorů realizovány dvě nejkritičtější křižovatky světelně signalizačním zařízením, a to křižovatka Ke Kateřinkám x Křejpského a křižovatka Arkalycká x Bajkonurská. Pro ostatní křižovatky bylo z hlediska bezpečnosti ÚDI doporučeno vybudování kruhových křižovatek, které byly postupně řešeny na křižovatkách Metodějova x Bohúňova, U modré školy x Novomeského a Výstavní, a to z finančních prostředků Magistrátu hl. m. Prahy a soukromých investorů. ÚDI navrhoval vybudování kruhových křižovatek, ale zároveň upozorňoval na to, že jsou limitovány a pro případnou masivní výstavbu budou nevhodné. V té době ani masivní výstavba obytného souboru Milíčov nebyla předpokládána a tento způsob byl adekvátní. Po výstavbě kruhových křižovatek došlo k výraznému zlepšení bezpečnosti na komunikaci Opatovské.

Jak z výše uvedeného vyplývá, není postup úřadu Městské části ani odboru dopravy minimálně zvláštní a pokud je nasnadě otázka čí zájmy úřad hájí, tak hájí zájmy občanů své Městské části. Celý uvedený článek je silně tendenční a minimálně zavání lobováním pro firmu Skanska. Pokud vznikne chaos v dopravě, nebude to vlivem postupu úřadu, ale rozsáhlou výstavbou společnosti Skanska.

Odbor dopravy

23.8.2006 9:38:38 | přečteno 2063x | Bc. Filip Procházka

Navigace

 
load