Jak to bude s lávkou na Chodově?

Odbor správy majetku požádal na základě opětovných podnětů a stížností občanů o nové informace, jež by vysvětlily, proč stále nezačala úprava povrchu lávky Chodov. Dotaz byl směřován na Ondřeje Cikharta, ředitele společnosti HOBST a.s., která bude opravu lávky provádět, a na tomto místě uveřejňujeme informace a vysvětlení, které ředitel společnosti poskytl:

„Realizaci úpravy povrchu lávky Chodov lze provádět v klimaticky příznivých podmínkách. Jedná se o technologicky náročnou operaci. Při aplikaci povlakových materiálů se musí zajistit dokonalá příprava podkladu, která klade nároky mj. na jeho vlhkost a teplotu. Vlastní vytvrdnutí aplikované hmoty je taktéž závislé na teplotě - probíhá pouze při teplotách nad 4°C. Do úplného vytvrdnutí nesmí být nový povrch namáhán ani mechanicky (zejména chodci), ani klimatickými vlivy (mráz, vlhko, voda). Proces vytvrdnutí se chladem významně prodlužuje. Navíc podmínka zachování provozu lávky situaci ještě ztěžuje, protože riziko mechanického poškození je daleko větší a ochrana proti dešti a chladu nyní téměř nemožná.

Vzhledem k výše uvedeným aspektům nelze při dodržení záručních podmínek aplikaci nového povrchu provést, dokud se neustálí počasí. V praxi to znamená, že stěrka tvrdne při +5°C zhruba 60 hodin (při +20°C 18 hodin). Během této doby nesmí teplota klesnout pod 0°C, nesmí pršet a nikdo nesmí překonat zábranu a chodit po novém povrchu. Musí se také počítat s tepelnou setrvačností, jelikož se jedná o mostní konstrukci a systém se skládá ze dvou vrstev. Vzhledem k tomu, že použité hmoty jsou cenově nákladné, je třeba riziko poškození minimalizovat a zaručit funkčnost.

Krátce řečeno, potřebujeme alespoň týden počasí bez srážek, průměrnou teplotou min. +5°C, přičemž minimální teplota nesmí klesnout pod 0°C. Věřte, že předpovědi počasí bedlivě sledujeme. V našem zájmu není ani v nejmenším zahájení prací oddalovat, právě naopak.“

Za Stavební firmu HOBST a. s. Ondřej Cikhart - ředitel společnosti

Vytvořeno 19.3.2008 12:58:16 | přečteno 2158x | Daniel Potocký
load