Na obsah stránky

ENDE
 

Informační a antikorupční linka slavnostně zahájila provoz

TK Antikorupční linka
Obyvatelé Prahy 11 mají v ruce další nástroj, jak se mohou dovolat svých práv ve vztahu k úřadu městské části. V rámci otevřeně fungující radnice byla zavedena nezávislá informační a antikorupční linka.

„Telefonní linkou 800 104 300 chceme obyvatelům Prahy 11 zjednodušit jejich komunikaci s úřadem městské části. Zároveň na tuto linku mohou volat v případě, že budou na Jižním Městě nespokojeni například s úklidem úklidu chodníků nebo zaznamenají projevy vandalismu. Na tento telefon je možné sdělit další podněty týkající se například podezření z korupce u zaměstnanců úřadu,“ uvedl starosta městské části Praha 11 Bc. Dalibor Mlejnský.

Bezplatná linka funguje 24 hodin denně, v mimopracovní době je přesměrována na záznamník. Každý podnět je pečlivě zaevidován a odborně vyškolení pracovníci sledují plnění termínů jednotlivých podání. Stěžovatelé budou zpětně informováni o vyřízení svého podání nebo stížnosti.

Kromě linky mají obyvatelé možnost psát své podněty na e-mailovou adresu: otevrenyurad@p11.mepnet.cz, která pracuje na stejném principu.

„Chceme být otevřeným, vůči občanům kvalitně fungujícím a transparentním úřadem, proto jsme se rozhodli pro projekt Antikorupčního programu. Již nyní jsme přijali některá opatření, která k jeho naplnění povedou. Řídíme se heslem, že zaměstnavatelem úředníka je občan,“ uvedl starosta Mlejnský.

O pořádek a kvalitu životního prostředí na Jižním Městě projevují velký zájem také senioři, proto úřad již jednal o jejich zapojení do činnosti této linky.

Součástí Antikorupčního programu radnice Prahy 11 se stal etický kodex, který je přílohou pracovního řádu. Shrnuje základní pravidla o chování a jednání úředníků. Kromě jiného je v něm například uvedeno, že zaměstnanec nesmí v souvislosti s výkonem svého zaměstnání přijímat jakékoliv dary nebo jiné výhody. Kodex přesně vymezuje i termín střetu zájmů.

Jako jeden z dalších kroků, které povedou ke zkvalitnění práce Úřadu městské části Praha 11, je Veřejná kniha spokojenosti a nespokojenosti občanů. Do ní se zaznamenávají všechny projevy k práci úřadu, a to jak negativní, tak pozitivní.

Informační a antikorupční linka je na úřadu nezávislá. Její provoz má na starost společnost ABL, a.s., která byla při výběrovém řízení vybrána ze tří účastníků.

„Jsme momentálně na trhu jediná společnost, která dokáže efektivním způsobem provést protikorupční audit rizikových procesů ve veřejné správě. A současně jsme schopni nastavit komplexní systém řešení těchto rizik. Městská část Praha 11 se jako první odvážila ke kroku spolupráce s nezávislou společností ABL a uvedla v činnost antikorupční program, zejména bezplatnou nezávislou informační a antikorupční linku,“ řekl JUDr. Vít Bárta, generální ředitel ABL.

14.3.2007 15:12:58 | přečteno 2542x | PaedDr. Josef Škvor

Navigace

 
load